Po sukcesie naszej pierwszej rakiety w roku akademickim 2016/2017 sekcja rakietowa rozpoczęła badania paliw hybrydowych o wysokiej regresji spalania oraz rozpoczęto rozwijać projekt silnika na paliwo ciekłe. Jednak na początku 2017 roku powstał plan budowy nowej rakiety, która miała pobić rekord Polski w amatorskich lotach rakietowych
Do głównych zadań Bagiety było osiągnięcie jak najwyższego pułapu oraz przetestowanie nowego silnika hybrydowego, który był zdecydowanie większy i zawierał nowe, autorskie podsystemy elektroniki.
Długość rakiety 3,58 m
Masa rakiety 14,7 kg
Masa materiału pędnego 9,3 kg
Masa startowa rakiety 24 kg
Ilość stopni 1
Typ napędu hybrydowy
Paliwo polioksymetylen + tkanina nasączona żywicą epoksydową i parafiną
Utleniacz podtlenek azotu
Przewidywane apogeum 12 km
Prace nad Bagietą zajęły dłużej niż przewidywano, ze względu na złożoność wszystkich podsystemów, dlatego planowany w kwietniu start został przeniesiony na kolejną edycję Lotów Rakiet Eksperymentalnych w październiku. Dzięki temu udało się dokończyć strukturę rakiety, przetestować silnik oraz odbyć próbny lot we wrześniu.
Pełnowymiarowy lot Bagiety miał się odbyć miesiąc później, jednak pierwszego dnia nie udało się przeprowadzić poprawnej sekwencji zapłonu. Kolejnego dnia wszelkie problemy z elektroniką zostały rozwiązane i tym razem zapłon oraz start rakiety przebiegł pomyślnie, jednak złe warunki pogodowe oraz niska prędkość zejścia z wyrzutni spowodowały niestabilność podczas lotu. Silny wiatr oraz nieprzewidziane błędy w konstrukcji doprowadziły do przedwczesnego uwolnienia systemu odzysku, oraz zerwania liny łączącej głowicę z korpusem rakiety. Jako że tracker GPS został umieszczony w głowicy, nie udało nam się odnaleźć całej Bagiety, a jedynie ten segment.
Katastrofa Bagiety uświadomiła niedoświadczonemu jeszcze zespołowi, że inżynieria rakietowa często wymaga podejmowania trudnych decyzji. W tym przypadku start powinien zostać odwołany, a misja nie powinna zostać przeprowadzona za wszelką cenę.
Lider: Tomasz Palacz
Sekcja napędu hybrydowego: Tomasz Palacz, Przemysław Drożdż, Aleksander Guzik, Karolina Tran, Agata Zwolak, Bartosz Wyciszkiewicz, Rafał Wróbel, Adam Kolusz
Sekcja mechaniki i systemu odzysku: Weronika Mrozińska, Artur Biernat, Bartosz Zieliński, Michał Pyza, Michał Juszczyk, Dagmara Stasiowska, Mateusz Rajzer, Mikołaj Stryja
Sekcja elektroniki: Tomasz Tatara, Przemysław Drożdż
Sekcja stacji naziemnej: Jacek Garbuliński, Piotr Szmigielski
Sekcja logistyki i marketingu: Tomasz Palacz, Bartosz Postulka, Weronika Mrozińska